Afgelopen maandag zijn we weer live gegaan met een update van de webapplicatie.

Hieronder tref je het overzicht met de belangrijkste aanpassingen. Voor meer uitleg of vragen, neem gerust contact met ons op telefonisch of per e-mail info@railapp.nl.

Volgorde aanpassen eigen personeel en beschikbaarheid van inhuur

We zijn continu op zoek om het gebruiksgemak en de handelingen te versnellen. Zo hebben wij ook gekeken naar het aanpassen van de volgorde van eigen medewerkers en externe medewerkers via beschikbaarheid. Wij hebben een nieuwe functie ontwikkeld waarmee het vanaf nu mogelijk is om een medewerker “op te pakken” en te slepen naar de gewenste plek. Dit noemen we ook wel ‘Drag & Drop’.

Zo kun je eenvoudig de indeling van jouw personeelsoverzicht aanpassen en zelfs die van de externe medewerkers onder ‘Beschikbaarheid’.

Houd er rekening mee dat dit slechts de eerste uitvoering is van deze functionaliteit en wij bezig blijven om deze te verbeteren. Wellicht gaan de pijltjes dan weg in de toekomst zodat we die ruimte voor andere zaken kunnen gebruiken.

Maandoverzicht

Wij hebben een maandoverzicht ontwikkeld waardoor een planner gemakkelijk en snel een overzicht kan krijgen van een specifieke maand. Dit is puur een view-only overzicht en het is dus niet mogelijk om binnen dit maandoverzicht bewerkingen te doen. Overigens worden op dit overzicht ook alle openstaande diensten getoond, alle uitnodigingen van andere bedrijven, de ingeplande diensten bij eigen personeel en de extern ingehuurde diensten. Kortom, het geeft een totaal overzicht. Afhankelijk van de grootte van het beeldscherm kan de de gebruiker er voor kiezen om verder in te zoomen (dan verschijnt er ook een horizontale scrollbar) of juist uit te zoomen waardoor de gehele maand getoond wordt.

Via google chrome kunnen er vervolgens ook makkelijk overzichten met achtergrondkleuren worden geprint of als PDF worden opgeslagen.

Neem contact met ons op voor meer informatie over deze functionaliteit.

Totaal urenoverzicht
Naar eigen wensen in te stellen is het vanaf nu ook mogelijk om bij elke eigen medewerker het totaal aantal uren te zien wat gepland staat voor de desbetreffende maand. Op deze manier is het makkelijk om bij te houden of iemand al aan zijn (maximum) contracturen zit en of er nog medewerkers zijn die wat extra diensten kunnen gebruiken. Niet meer nodig om alles uit te rekenen via Excels en notities. Vanaf nu kan RailApp dit voor je doen. De eventuele geplande verlofdagen, ziektedagen etc. kunnen hier in worden meegenomen.

Neem contact met ons op voor meer informatie over deze functionaliteit.

Overige aanpassingen

  • Typfout in Lasregistratie opgelost.
  • Nieuwe startlocaties toegevoegd voor Oostenrijk.
  • Postcode format aangepast voor internationale gebruikers.
  • Meerdere snelheidsverbeteringen rondom inplannen van medewerker op 1 of meerdere diensten.
  • Overige snelheidsaanpassingen.
  • Bug in het Filter van de Wegbekendheid opgelost.
  • Diverse overige kleine bugs opgelost.

Naast bovenstaande verbeteringen hebben wij natuurlijk ook gewerkt aan andere kleine aanpassingen en verbeteringen op de achtergrond.

Verder zijn we druk bezig om een update te maken van de Mobiele App. Die moet binnen de komende maanden klaar zijn. Het gaat hier vooral om een aanpassing van het mobiele framework naar React Native. Het kan dan zijn dat de medewerkers buiten de nieuwe app moeten downloaden en even opnieuw moeten inloggen. Meer informatie volgt zodra dat daadwerkelijk gaat gebeuren zodat de medewerkers vooraf ingelicht kunnen worden.

Voor vragen of opmerkingen, neem dan gerust contact met ons op.

Het RailApp team