Onze klanten

Samen met deze bedrijven werken we aan een steeds efficiëntere digitale spoormarkt

 

Testimonials

UTL Umwelt – und Transportlogistik GmbH is een lokaal verankerd, eigenaar-geleid spoorwegvervoerbedrijf (EVU) met grensoverschrijdende expertise dat spoorwegdiensten aanbiedt op het gebied van goederenvervoer, personeelsdiensten en opleiding in de gehele D-A-CH-regio. Het Duitse UTL GmbH werd in 2001 opgericht in Konstanz en is nu gevestigd in Singen (Hohentwiel) in Baden-Württemberg. Samen met het Zwitserse zusterbedrijf UTL AG, gevestigd in Frauenfeld (CH), opereert het bedrijf grensoverschrijdend en is het een van de marktleiders in het spoorweggoederenvervoer en op het gebied van personeelsuitlening in het drielandenpunt van Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.

Günter Weiss is de commercieel directeur bij UTL. Hij heeft vanaf de eerste dag contacten en activiteiten met RailApp begeleid. Weiss: “Rond 2018 realiseerden we ons dat onze interne werkmethoden niet meer volstonden. We gebruikten Excel voor onze online planning en dat werd te omslachtig en inefficiënt. Een veel flexibeler systeem, volledig afgestemd op onze specifieke behoeften, was nodig. Daarom besloten we op zoek te gaan naar een partner die ons kon helpen ons systeem te stroomlijnen. Op het internet vonden we enkele bedrijven die we beter wilden leren kennen.”

Saferail was een van de eerste bedrijven in Nederland die zich bezighielden met de volledige ontwikkeling en levering van veiligheidsconcepten voor spoorwegbouwbedrijven met projecten op of nabij het spoor. Veiligheid bij spoorwerkzaamheden heeft de hoogste prioriteit. Saferail beheert de volledige implementatie – van studie tot evaluatie – van de veiligheid voor medewerkers rondom spoorinfrastructuurprojecten. Klanten zijn onder andere HTM, RET, Movares en ProRail.

Henk van Leeuwen is verantwoordelijk voor de personeelsplanning bij Saferail. Van Leeuwen: “We hebben onze medewerkers en externe experts jarenlang gepland op basis van Excel en verschillende personeelsinzet softwaretoepassingen. Deze oplossingen konden echter nooit volledig aan onze eisen voldoen, vooral omdat ze niet erg gebruiksvriendelijk waren. We zagen een sterke behoefte aan een online oplossing om de in- en verhuur voor spoorwegbedrijven en spoorwegprofessionals beter te organiseren.”

VolkerRail

Spooraannemer VolkerRail gebruikt RailApp al langere tijd, en sinds twee jaar op ruime schaal onder hun leveranciers, vertelt Frank Horstra, hoofd in- en verhuur van VolkerRail. Ze hebben nu rond de 30 partijen die zijn toegevoegd aan RailApp waarmee er personeel ingezet wordt, “daarmee beslaat het zo’n 80 of 90 procent van ons inhuurvolume aan monteurs en veiligheidspersoneel“, aldus Horstra. Hij vergelijkt het met een besloten digitale marktplaats. “Eerst zat de meerwaarde vooral in de planningsmodule, maar gaandeweg merkten we dat inhuurpartijen ook gecharmeerd zijn van de digitale E-Werkbon.”

– Frank Horstra

SpoorPro

Strukton Rail

“We willen verder digitaliseren, meer openheid en transparantie, minder ruis, sneller reageren, betere borging van bevoegdheden en alles wat rondom inhuur speelt. Door RailApp te gebruiken maken we op bovenstaande punten grote slagen,” zegt Albert Nieuwenhuis, PMC Manager Kabels & Leidingen bij Strukton Rail.

– Albert Nieuwenhuis

SpoorPro

UR Consultant

Voor een middenpartij als UR Consultant, dat naast eigen personeel veel externe mensen inzet, is het volgens van Rijn “hoe meer partijen er aangesloten zijn bij RailApp, hoe handiger”. Hij legt uit dat het geen eis is voor de ZZP’ers die ze inhuren om gebruikt te maken van RailApp, maar bevelen het wel aan. “Voor ons is het heel handig plannen, het scheelt een hoop gedoe.”

– Joost van Rijn

SpoorPro

DPB Rail Infra Service GmbH

“De eerste paar maanden liepen we een testperiode, en daarna hebben we een contract afgesloten en gebruiken we het voluit voor het inzetten van personeel en materieel voor het spooronderhoud dat we doen.”

Vooral voor het inzetten van materieel en de benodigde documentatie voor het personeel dat machines voor spooronderhoud bedient is voor het bedrijf een reden om de software te gebruiken.

– Christian Maier

SpoorPro