Afgelopen dinsdag zijn we weer live gegaan met een update van de webapplicatie.

Hieronder tref je het overzicht met de belangrijkste aanpassingen. Voor meer uitleg of vragen, neem gerust contact met ons op telefonisch of per e-mail info@railapp.nl.

Bulkaccorderen via Logboek

Sinds de laatste update is het mogelijk om in slechts een paar klikken meerdere diensten over een grotere periode dan 1 week te accorderen. Binnen het logboek maak je een selectie van de weken waarin je wil zoeken en door “slim” gebruik te maken van de zoekfunctie door op de status ‘Finished’ te filteren krijg je een eenvoudig overzicht van alle diensten die afgerond zijn. Hierna kun je alles in een keer aanvinken, naar de acties knop gaan, eventueel inhoudelijk de diensten langsgaan en daarna, indien akkoord, de diensten accorderen. In het logboek wordt uiteraard vastgelegd welke gebruiker de dienst heeft geaccordeerd zodat de financiële administratie gelijk over kan gaan tot het verstrekken van de inkoopopdrachten etc.

Bewerkingsgeschiedenis van diensten

Om een beter beeld te geven wat er allemaal met een dienst is gebeurd en wie er aanpassingen hebben gemaakt bij de dienst hebben wij sinds de update een nieuwe functie toegevoegd. Wanneer je nu op het tandwieltje van een dienst klikt is de optie ‘Geschiedenis’ er aan toegevoegd. In dit scherm krijg je een eenvoudig overzicht te zien wat er met de dienst is gebeurd van het aanmaken van de dienst tot het accorderen. Hier worden de meest relevante wijzigingen getoond. Dit is overigens alleen zichtbaar voor het bedrijf die de dienst heeft aangemaakt (‘eigenaar van de dienst’).

Overige aanpassingen

  • De zoekfunctionaliteit van het logboek is aangepast om “slimmer” te filteren op zoektermen.
  • Meerdere diensten tegelijk afwijzen via het Acties menu.
  • Het is gemakkelijker geworden om de benodigde wegbekendheid in te voeren bij diensten door nu ook te kunnen zoeken/selecteren op de bekende baanvaknummers. Dit is met name ontwikkeld op verzoek van de Oostenrijkse en Duitse kantoorgebruikers.
  • Verdere procesverbeteringen / aanpassingen bij diensten die uitgevraagd worden door Opdrachtgever A aan Leverancier B die door Leverancier B doorgezet worden aan zijn Leveranciers B en/of C. Bij het reageren door Leverancier B of C op deze uitnodigingen zijn nog wat zaken verder verbeterd.
  • Er is nu iets meer tijd om diensten te accorderen doordat de geautomatiseerde overgang van ‘Finished’ naar ‘Completed’ is verlengd van ca. 7 dagen naar ca. 10 dagen.
  • Bij het kopiëren en/of aanpassen van meerdere diensten kan nu ook de geplande pauze aangepast worden. Houd aub in de gaten dat pauzes alleen gepland kunnen worden als dit bij die functie ook ingesteld is. Neem bij vragen aub even contact op met ons.
  • We zijn weer bezig geweest om op bepaalde plaatsen de snelheid verder te verbeteren en in de komende weken/maanden blijven we continue hiermee bezig om steeds te waarborgen dat de gebruiker zo snel mogelijk zijn acties kan uitvoeren.
  • Komende week zal er een nieuwe versie van de mobiele app voor iOS worden geplaatst in de Apple App Store. Deze update zorgt voor wat fixes/aanpassingen in verband met problemen die ontstaan zijn na de overgang van Apple van iOS 13 naar iOS 14. De tijdelijke fix die via de mobiele API was ingesteld zal dan worden teruggedraaid omdat die dan niet meer nodig is.
  • Diverse overige kleine bugs opgelost.

Naast bovenstaande verbeteringen hebben wij natuurlijk ook gewerkt aan andere kleine aanpassingen en verbeteringen op de achtergrond.

Voor vragen of opmerkingen, neem dan gerust contact met ons op.

Het RailApp team

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.