Afgelopen maandag zijn we weer live gegaan met een update van de webapplicatie.

Hieronder tref je het overzicht met de belangrijkste aanpassingen. Voor meer uitleg of vragen, neem gerust contact met ons op telefonisch of per e-mail info@railapp.nl.

Urenverdeling

De afgelopen tijd hebben we hard gewerkt aan een nieuwe module die aan de gebruikers van RailApp de mogelijkheid biedt om de tijdregistratie binnen RailApp ofwel de aan- en afmeldtijden, na controle en accordering, om te zetten in een urenverdeling en daar dan specificaties van te genereren. Die kun je dan met 1 druk op de knop eruit halen, zowel in PDF als ook via CSV. Dit bespaart veel tijd, onder andere met het verwerken in Excel. Allemaal met het doel om dit soort processen super efficiënt te organiseren. Uiteraard is dan een volgende stap om dit via een export/import of API naar een ander programma te sturen, bijvoorbeeld een facturatie-programma. Daar zijn we als RailApp ook al mee bezig en daar staan we als RailApp ook voor open uiteraard om dit met meerdere applicaties te doen.

Zie hieronder hoe dit er uit ziet voor RailZample die voor Democlient of Demosupplier het een en ander instelt:

Kostenspecificatie

Naast de urenverdeling is het ook direct mogelijk om indien gewenst de tarieven op te nemen per functie per klant of leverancier. Zo kun je eenvoudig elke week met één druk op de knop een kostenspecificatie aanmaken per klant of leverancier.

De urenverdeling en de kostenspecificatie kun je dan gebruiken als hulpmiddel bij het maken van de verkoopfacturen voor klanten, voor de snelle controle van de inkoop-facturen van zzp-ers en andere leveranciers of om de inkoopopdracht/self-bill aan zzp-ers/leveranciers te kunnen sturen.

Natuurlijk kun je zelf dan allerlei zaken instellen, zoals de verdeling over dag, vroeg, laat, nacht, weekend, feestdagen. En indien gewenst ook allerlei andere zaken zoals annuleringsregels, etc.

Hieronder laten we een voorbeeld zien:

Externe Medewerkers Beschikbaarheid

Ons zogenaamde planningsdashboard is onderverdeeld in 4 secties.

1. Open diensten eigen proces
2. Open diensten verhuur
3. Eigen personeel
4. Leveranciers

Om de eventuele beschikbaarheid in te zien van de leveranciers of zzp-ers, als ze dat gedeeld hebben, moet je hiervoor op dit moment via een aparte pop-up in het menu links alles nalopen.

Met onze laatste update is er ook weer een nieuwe module bij gekomen waarbij het ook mogelijk is om sectie 4 niet per leverancier in te zien maar per externe medewerker en vervolgens ook direct zijn of haar beschikbaarheid, indien deze gedeeld is door de werkgever. Invullen van diensten is nu dus nog makkelijker gemaakt doordat je direct inzicht hebt in je eigen personeel maar ook je externe schil.

Penetratie Test en Security Scans

Recent hebben wij onze jaarlijkse penetratie test en security scans weer afgerond en enkele vervolgacties genomen. Dit doen we om steeds volledig up to date te zijn met de laatste stand der techniek en om de applicatie continue te laten voldoen aan de noodzakelijke beveiligingseisen.

Dienstwijzigingen versturen naar medewerkers nu beschikbaar

Vorige Nieuwsupdate hadden we al een kleine sneak preview gegeven over deze nieuwe functionaliteit. Het is dan ook vanaf nu mogelijk om dit voor jouw omgeving te activeren. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Wanneer er wijzigingen in een dienst zijn moeten deze nog altijd per e-mail, WhatsApp of per telefoon worden doorgegeven door de planner aan de medewerker.

Met deze nieuwe functionaliteit krijgt de planner te zien wanneer er een dienstwijziging is door middel van een rood envelopje bij de dienst. Door op dit envelopje te klikken opent een nieuw venster waarin de wijzigingen worden getoond.

Als de wijziging significant genoeg is kan deze vervolgens worden verstuurd aan de medewerker. De medewerker ontvangt dan een e-mail van RailApp met daarin de dienstwijziging. Wij zijn van plan om dit later uit te breiden naar een notificatie via de mobiele app. Het is vervolgens uiteraard aan de planners en de medewerkers om afspraken te maken wanneer je elkaar even belt en wanneer je de wijzigingen via de applicatie laat versturen.

Mobiele App

Zoals de meeste gebruikers niet is ontgaan zijn wij de afgelopen maanden ook druk bezig geweest met het uitrollen van de nieuwe mobiele app. Alle Android gebruikers (Samsung etc.) hebben nu kunnen updaten tot de laatste nieuwe versie, in Nederland maar ook in Duitsland, Oostenrijk, Belgie etc.

Op korte termijn gaan we beginnen met het uitrollen van de iOS versie van de nieuwe mobiele app voor onze Apple gebruikers voor iPhone en iPad.

Overige aanpassingen

  • Bug opgelost waar de naam van een medewerker niet zichtbaar was in de aanpassingsmail.
  • Enkele aanpassingen gedaan voor de registratie van feestdagen.
  • Aanpassingen gedaan voor de Zoek functie en uitgebreid naar de externe medewerkers.
  • Vanuit de mobiele app nu ook mogelijk gemaakt om op Afgewezen en Bevestigde diensten te plannen.
  • Diverse overige kleine bugs opgelost.

Naast bovenstaande verbeteringen hebben wij natuurlijk ook gewerkt aan andere kleine aanpassingen en verbeteringen op de achtergrond.

Voor vragen of opmerkingen, neem dan gerust contact met ons op.

Het RailApp team