De wereld staat voor een deel stil vanwege het Corona crisis en wij van RailApp wensen iedereen dan ook alle gezondheid en sterkte toe in deze bijzondere periode. Op de achtergrond blijven wij uiteraard hard door werken aan de RailApp applicatie. Zo zijn wij afgelopen dinsdagavond weer live gegaan met een update van de RailApp (web)applicatie. Tevens zal er een dezer dagen ook een update live gaan van de Mobiele Applicatie in zowel de Google Playstore (Android) als ook de Apple Appstore (iOS). Als de ‘automatische update’ functionaliteit aanstaat, zal de mobiele app op de telefoon of tablet automatisch geupdate worden.

Hieronder tref je het overzicht met de belangrijkste aanpassingen. Voor meer uitleg of vragen, neem gerust contact met ons op telefonisch of per e-mail info@railapp.nl.

Oostenrijkse wegbekendheid

Sinds kort zijn wij begonnen aan de samenwerking met Oostenrijkse partijen en daarom hebben wij de wegbekendheids-module uitgebreid. De komende periode zullen wij per regio de baanvakken en routes toevoegen zodat de treinmachinisten hier gebruik van kunnen maken die ook in Oostenrijk werkzaam zijn.

Storingsformulier test met geselecteerde klanten

Met een paar gebruikers zijn wij de afgelopen tijd druk bezig geweest om een digitaal storingsformulier te maken binnen de mobiele applicatie.

Wanneer een medewerker op een storingsdienst is ingepland kan hij elke storing/oproep registreren in de App en na afloop alle informatie van de dienst versturen. Projectnummers, storingsnummers, tijden, werkzaamheden en kilometers komen in een overzicht bij de dienst als een extra werkbon. Vergelijkbaar met de Las-registratie en andere sub-registraties.

Ook is het mogelijk voor de kantoormedewerkers om deze registratie vervolgens digitaal te ontsluiten via een aparte logboek speciaal voor de sub-registraties (Las-registratie en Storingsdienst-registraties).

Voor meer informatie over deze functionaliteit kun je met ons contact opnemen.

Afmelden voor diensten door medewerkers via de Webapplicatie

Alle buitenmedewerkers melden zich al aan- en af via de mobiele applicatie. Dit is handig omdat men de smartphone of tablet bij zich heeft. Die kan dan ook gebruikt worden om bijvoorbeeld ter plaatse de digitale handtekening te laten zetten of direct de las-registratie in te vullen. Vroeger was het ook mogelijk om via de webapplicatie aan- en af te melden maar begin van dit jaar hebben wij aangekondigd om het aan- en afmelden voor diensten via de webapplicatie te gaan stopzetten omdat niemand dit meer gebruikte. Vanaf deze update is dat dan ook niet meer mogelijk.

Uiteraard blijft de webapplicatie voor de medewerkers gewoon beschikbaar voor de overige zaken zoals verlof aanvragen, overzichten van diensten per maand, toegang tot de ontvangen veiligheidsberichten, certificaten, wegbekendheids-overzichten, etc..

Overzicht verbeterd van de dienstinformatie

We hebben een kleine aanpassing gemaakt waardoor het ook in het aanmeldscherm en in het afmeldscherm wat overzichtelijker is voor de medewerker voor welke dienst de medewerker op het punt staat zich te gaan aan- of afmelden.

Plaatsnaam direct zichtbaar in planning

Vanaf nu kun je eenvoudig al vanuit je weekplanning zien wat de geplande startlocatie is van de dienst. Voor verdere details dien je uiteraard even op de dienst te klikken om alle dienst details te kunnen bekijken.

Meerdere soorten verlof

Het is vanaf nu mogelijk om meerdere soorten verlof op 1 dag bij een medewerker te zetten.

Bulk documenten toevoegen/overschrijven

Wanneer je documenten aan meerdere diensten tegelijk wil toevoegen of overschrijven kan dit nu door via ‘Selecteer’ een of meer diensten aan te klikken en dan via het ‘Acties’ menu te kiezen voor de optie ‘Aanpassen’. Hier hebben wij de nieuwe functionaliteit aan toegevoegd waardoor er dus gekozen kan worden of de documenten toegevoegd moeten worden of de reeds bestaande documenten juist dienen te overschrijven.

Overige aanpassingen

  • Diverse vertalingen verbeterd voor de Duitstalige gebruikers.
  • Scrollen mogelijk gemaakt van de planning wanneer de Beschikbaarheid open staat.
  • Diverse aanpassingen voor Oostenrijkse wegbekendheid.
  • Overige bugfixes.

Naast bovenstaande verbeteringen hebben wij natuurlijk ook gewerkt aan overige kleine aanpassingen en verbeteringen.

Voor vragen of opmerkingen, neem dan gerust contact met ons op.

Het RailApp team

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *