Afgelopen maandag zijn we weer live gegaan met een update van de webapplicatie.

Hieronder tref je het overzicht met de belangrijkste aanpassingen. Voor meer uitleg of vragen, neem gerust contact met ons op telefonisch of per e-mail info@railapp.nl

Meer Downloadopties Logboek

In het logboek was het al mogelijk om een selectie van diensten te maken en hier in één keer alle E-Werkbonnen, Interne Evaluaties, Lasregistraties, Storingsformulieren, Onderhoudsformulieren etc. voor te downloaden.

Na de laatste update is het nu ook mogelijk om op deze manier de Overige Bijlagen te downloaden bij een dienst.

Denk hierbij aan bonnetjes, treinkaartjes, foto’s etc. die de medewerkers uploaden aan het einde van hun dienst als onderdeel van het declaratieproces of als onderdeel van het evaluatieproces.

Afwijkingen apart per mail

Afwijkingen stonden altijd al specifiek aangegeven bij het afmeldbericht van een dienst. Maar vanaf nu is het ook mogelijk om een specifiek e-mailadres te laten registeren waar dan alle afmeldberichten naar toe worden gezonden van de diensten waar er een Afwijking is gemeld door de medewerker. Dan heb je alle Afwijkingen bij elkaar en hoef je niet meer met regels in Outlook dit zelf in te stellen.

Bulk Kopiëren 

We kijken altijd naar manieren om het plannen en het inhuren zo makkelijk en efficiënt mogelijk te maken. Zo hebben wij nu de mogelijkheden bij het kopiëren van meerdere diensten ook verder uitgebreid.

Vanaf nu kun je een hele ploeg aan ingeplande diensten in één keer doorkopïeren naar de rest van de week. In het verleden kon dit alleen met een enkele dienst.
Door bijvoorbeeld 3 diensten op 1 dag te selecteren en simpelweg ‘Werknemer mee kopiëren’ aan te vinken worden de medewerkers direct ook ingepland op de gekopieerde dienst(en).

Heb je bijvoorbeeld een Toolbox gepland staan deze week en wil je deze complete groep ook inplannen op een zelfde Toolbox een maand later? Met deze nieuwe toevoeging plan je dit eenvoudig in met slechts enkele klikken.

Wegbekendheid medewerker

In Duitsland en Oostenrijk is het gebruikelijk dat treinmachinisten zelf verantwoordelijk zijn voor het bijhouden van de status van hun wegbekendheid. Bijvoorbeeld wanneer ze voor het eerst wegbekendheid hebben opgedaan op een bepaald traject. Dit houden ze dan ook zelf bij in de praktijk, ook voor de status, wanneer ze waar hebben gereden en of de status nog OK is. Dit kon voorheen al in RailApp voor Duitsland (Duitse wegbekendheid) maar we hebben dit nu voor Oostenrijk ook geregeld. Ook hebben wij enkele aanpassingen gedaan waardoor het nog makkelijker wordt om in één keer een heel traject of route bij te werken. Dit laatste geldt overigens voor alle medewerkers voor alle landen.

Nu in ontwikkeling

Naast bovenstaande aanpassingen zijn wij op de achtergrond ook bezig met nieuwe ontwikkelingen die we samen met onze test gebruikers de komende tijd in de praktijk gaan uitproberen en op basis van hun feedback oppoetsen.

Hieronder alvast een kleine blik op deze ontwikkelingen:

Dienstwijzigingen versturen naar medewerkers

Wanneer er wijzigingen in een dienst zijn moeten deze nog altijd per e-mail, WhatsApp of per telefoon worden doorgegeven door de planner aan de medewerker.

Met deze nieuwe functionaliteit krijgt de planner te zien wanneer er een dienstwijziging is door middel van een rood envelopje bij de dienst. Door op dit envelopje te klikken opent een nieuw venster waarin de wijzigingen worden getoond.

Als de wijziging significant genoeg is kan deze vervolgens worden verstuurd aan de medewerker. De medewerker ontvangt dan een e-mail van RailApp met daarin de dienstwijziging. Wij zijn van plan om dit later uit te breiden naar een notificatie via de mobiele app. Het is vervolgens uiteraard aan de planners en de medewerkers om afspraken te maken wanneer je elkaar even belt en wanneer je de wijzigingen via de applicatie laat versturen.

Wij houden jullie op de hoogte van deze nieuwe ontwikkeling.

Externe Medewerkers onder Eigen Personeel

Gebruikers die veel medewerkers inhuren zijn bekend met de module ‘Beschikbaarheid’ en hoe dit in zijn werk gaat. We zijn nu bezig om ervoor te zorgen dat de externe medewerkers direct op het planningsdashboard zichtbaar worden inclusief de beschikbaarheid.

In plaats van alleen de ingehuurde diensten te zien per leverancier in die week kan de planner er dan voor kiezen om de diensten per externe medewerker te tonen en direct ook hun eventuele beschikbaarheid in te zien (indien deze door de leverancier gedeeld is uiteraard). Dan kan er net weer wat sneller worden gepland en ingehuurd.

Overige aanpassingen

  • Knop toegevoegd om wegbekendheid te zien op de kaart.
  • Tekstuele aanpassingen op diverse plekken ten behoeve van Duitstalige klanten.
  • Enkele bugfixes met betrekking tot inplannen van meerdere doorgestuurde diensten.
  • Diverse overige kleine bugs opgelost.

Naast bovenstaande verbeteringen hebben wij natuurlijk ook gewerkt aan andere kleine aanpassingen en verbeteringen op de achtergrond.

Voor vragen of opmerkingen, neem dan gerust contact met ons op.

Het RailApp team