De nieuwe wet met betrekking tot de privacy is per 25 mei 2018 van kracht gegaan. Dit onderwerp is uiteraard erg belangrijk voor RailApp en haar gebruikers.

Als een medewerker wil weten welke gegevens van hem/haar in RailApp zijn geregistreerd door of namens zijn/haar werkgever of opdrachtgever, dan kan dit eenvoudig gecheckt worden door de medewerker door in te loggen in zijn persoonlijke omgeving. Door te klikken op ‘Mijn gegevens’ of ‘Certificaten’ kan gecheckt worden of de informatie daar correct is en of men het ermee eens is dat deze informatie geregistreerd is. Als het goed is heeft de medewerker hier toestemming voor gegeven aan zijn werkgever of opdrachtgever om dit te registreren. Zo niet, dan kan de medewerker vragen aan zijn werkgever of opdrachtgever om de informatie te (laten) verwijderen. Indien de medewerker er niet uit komt kan ook contact worden opgenomen met RailApp via privacy@railapp.nl.

Naast het bovenstaande zijn wij ook weer druk bezig geweest om functionaliteiten in RailApp verder te verbeteren.

Hieronder de belangrijkste veranderingen op een rij:

  • Werkgevers kunnen vanaf nu kiezen of hun eigen medewerkers wel of niet gebruik mogen maken van de beschikbaarheidsmodule (wel of niet kunnen aangeven met groen, rood en geel of men beschikbaar is voor werkzaamheden). Standaard staat deze functionaliteit aan. Neem dus even contact op indien je dit uit wil laten zetten.
  • Vanaf nu is het optioneel gemaakt of medewerkers wel of niet hun kilometers en eventuele kosten moeten aangeven bij het afmelden. Werkgevers kunnen ook dit laten instellen.
  • Voortaan dient de medewerker voordat hij zich gaat aan- en afmelden voor diensten eerst alle openstaande veiligheidsberichten te lezen en te bevestigen.
  • In de mobiele app was het al mogelijk om een dienstuitnodiging te accepteren en een medewerker in te plannen. Vanaf nu is het ook in de mobiele app mogelijk om bij een externe medewerker te kiezen via welke partij hij wordt ingehuurd. (Zie afbeelding.)
  • Om te voorkomen dat mensen zich al te vroeg of voor verkeerde diensten gingen aanmelden hebben we de periode dat je je kunt aanmelden voor diensten verkort naar 11 uur voor de geplande starttijd.
  • Verbeterde aankondigingen zodra de internet verbinding minder goed is of als de app offline gaat voor updates.
  • Indien de pauze check is toegevoegd bij een functie is dat vanaf nu een verplicht veld geworden.
  • Diverse kleine aanpassingen.

Voor vragen of opmerkingen, neem dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
Het RailApp team

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.