Afgelopen maandagavond zijn wij weer live gegaan met een update van de webapplicatie.

Hieronder tref je het overzicht met de belangrijkste aanpassingen. Voor meer uitleg of vragen, neem gerust contact met ons op telefonisch of per e-mail info@railapp.nl.

Sorteren externe medewerkers beschikbaarheid

Sinds de update is het mogelijk om in het beschikbaarheidscherm de volgorde van de externe gebruikers aan te passen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om de ‘aangesloten zzp-ers’ bovenaan te zetten door middel van de pijltjes. (We zijn er nog mee bezig om te kijken hoe we dit wat sneller kunnen maken.)

Aanpassingen medewerker icoontje

We hebben een aantal aanpassingen rondom het wel of niet tonen van het icoontje dat er een andere medewerker is ingepland gemaakt. Op dit moment worden alleen het icoontje met de naamswijzigingen getoond aan de opdrachtgever als de namen gewijzigd zijn door de directe of door de indirecte leverancier.

Extra regels Lasregistratie

Op verzoek van onze gebruikers hebben wij het lasregistratie-formulier uitgebreid met lege regels tot een totaal van 10 regels per las-formulier. Zo is het mogelijk wanneer een registratie voortijdig is verstuurd om deze alsnog aan te vullen/corrigeren.

Bulk doorsturen diensten

Uitnodigingen voor diensten van opdrachtgever A kunnen nu ook in ‘bulk’ geselecteerd worden en doorgezet worden door de leverancier B naar de onder-leverancier C zodat C de diensten kan inplannen. Uiteraard lopen de diensten dan netjes via de tussenpartij leverancier B. Dit scheelt vooral veel tijd voor grote projecten en/of reeksen van diensten waarbij de aangesloten partners zelf graag de diensten in plannen met hun medewerkers wat voor iedereen tijd scheelt.

Storingsformulier

De eerste testen met met het nieuwe storingsformulier bij echte storingsdiensten zijn uitgevoerd door de ingeplande/ingehuurde storingsmonteurs en de eerste resultaten lijken goed te zijn. De komende tijd gaan we dit verder uitbreiden. Mocht je hier meer informatie over willen hebben dan horen we het graag.

Overige aanpassingen

  • Oostenrijkse stations als startlocaties toegevoegd voor onze gebruikers in Oostenrijk.
  • Kleine zaken verbeterd zoals de layout van het kleurenpalet om diensten bepaalde kleuren te geven.
  • Er wordt vanaf nu een duidelijkere boodschap getoond op het moment dat leverancier B een dienst wil accepteren van een opdrachtgever die net 1 seconde daarvoor door leverancier A al was geaccepteerd.
  • Diverse procesmatige verbeteringen in het proces waarbij leveranciers dienstuitnodigingen kunnen doorzetten aan hun onderaannemers (onder-leveranciers).
  • Laatste sessie datum wordt nu ook correct getoond van je collega’s bij het menu ‘actieve gebruikers’ zodat je weet wanneer je collega’s of ex-collega’s voor het laatst in RailApp hebben gekeken. Mochten er oud-collega’s daadwerkelijk nog in de lijst van actieve gebruikers staan, zorg dan samen met RailApp dat deze gebruikers zo snel mogelijk geblokkeerd worden.
  • Een aantal tekstuele aanpassingen zijn doorgevoerd in de verschillende talen Nederlands, Duits en Engels voor wat betreft de inhoud van de e-mails met de aan- en afmeldberichten.

Naast bovenstaande verbeteringen hebben wij natuurlijk ook gewerkt aan andere kleine aanpassingen en verbeteringen op de achtergrond.

Voor vragen of opmerkingen, neem dan gerust contact met ons op.

Het RailApp team

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *