We zijn live met wederom een update van de RailApp in de Google Play Store. En ook de web applicatie kent een aantal updates.

    De belangrijkste wijzigingen op een rij:

    Mobiele app:

    • Er is een update van de mobiele app beschikbaar in de Google Playstore die een aantal bugs oplost. De tijdsregistratie is hierbij los gekoppeld van toestel – en Android instellingen waardoor er geen impact mogelijk is als Android met updates komt of als iemand andere tijdzones heeft ingesteld op zijn mobiele device. Hierbij het verzoek om de RailApp even (automatisch) bij te (laten) werken op de tablets/telefoons door te gaan naar de Google Playstore, zoeken op RailApp (zonder spaties).
    • De mobiele app in de Apple Appstore is ongewijzigd gebleven.

    Diensten invoeren – sneller:

    • het proces van het bewerken van diensten is weer verder versneld waardoor het inzien van orders etc. gemakkelijker gaat

    Wachtwoord resetten:

    • het proces van het resetten van het wachtwoord is vernieuwd zodat gebruikers hun eigen wachtwoord makkelijk kunnen regelen

    Dashboard / Planningsoverzicht:

    • het is nu mogelijk om via een checkbox eventuele annuleringen (tijdelijk) te verbergen. Wellicht handig om dan gelijk de beschikbaarheid van de vrijgekomen medewerker te delen met klanten/collega’s (groene bolletjes aangeven en het grijze icoontje blauw maken) om daarmee de capaciteit optimaal in te zetten.

    Delen van beschikbaarheid:

    • Er waren een flink aantal vragen hoe beschikbaarheid kan worden gedeeld met opdrachtgevers/collega bedrijven. De grijze ‘share’-icoontjes kunnen per medewerker aangeklikt worden zodat hun planning/beschikbaarheid wordt gedeeld. De informatie wordt alleen getoond aan derden als er tenminste 1 groen bolletje in de desbetreffende week voor die medewerker is aangegeven zodat opdrachtgevers daadwerkelijk alleen beschikbare medewerkers te zien krijgen. Alleen medewerkers die op de inhuurlijst voorkomen van een opdrachtgever kunnen gezien worden door die zelfde opdrachtgever. Zo blijft het overzichtelijk.
    • voor de duidelijkheid: groen bolletje = beschikbaar in principe  |  rood bolletje = niet beschikbaar/geen voorkeur  |  geel bolletje = andere werkzaamheden elders  |  wit = geen informatie (zie hieronder hoe dat er uit ziet met het voorbeeld Jan Bakker

    Als “demo leverancier” is ingelogd kan hij er voor kiezen om de beschikbaarheid van zijn medewerker Jan Bakker bij te werken en bepaalde dagen te delen met haar klanten of collega bedrijven. Men kan kiezen om alles te delen of alleen bepaalde dagen inzichtelijk te maken. In dit voorbeeld is gekozen om dinsdag t/m zaterdag te delen waarbij er di t/m do nog beschikbaarheid is.

      Als “demo klant” ingelogd is (zie plaatje hieronder) en nog een dienst open heeft staan voor dinsdag 8 december (15-23), dan kan demo klant checken of er nog ergens beschikbaarheid is. De medewerker Jan Bakker (van demo supplier DMOS) in dit voorbeeld lijkt beschikbaar te zijn. De klant kan eenvoudig de leverancier uitnodigen voor de dienst en de leverancier krijgt een push bericht via de mobiele app en bericht per e-mail. Op deze wijze kan de planner de diensten nog sneller dicht krijgen en hoeven er niet eerst heel veel telefoontjes te worden gepleegd.

        Andere verbeteringen / opgeloste bugs:

        • issues met urenregistratie door datum/tijd instellingen op de mobiele devices in relatie tot Android opgelost
        • in het logboek (comprehensive report) is nu de naam van de geselecteerde “mee-kijk klant n + 1” toegevoegd in kolom M (handig voor de facturatie)
        0 antwoorden

        Plaats een Reactie

        Meepraten?
        Draag gerust bij!

        Geef een antwoord

        Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.